Retour overzicht
Retourneren vanuit | Nederland | België | Duitsland |
Gratis retourneren | ✓ | ✓ | ✓ |
Vervoerder | PostNL/GLS
| PostNL/GLS
| DHL/GLS
|
Transittijd | 1-2 werkdagen
| 1-2 werkdagen
| 2-3 werkdagen
|
Track en trace | ✓ | ✓
| ✓
|
Je retour aanmelden
Meld je retour aan via info@ergo2work.be. Na het aanmelden van je retour ontvang je op werkdagen binnen 24 uur een retourformulier en retourlabel van ons.
Samen sterker tegen retourzendingen
Bij Ergo2Work vinden wij het belangrijk dat onze producten gratis geretourneerd kunnen worden, zodat jij zonder risico je aankoop kunt doen. Wel zo makkelijk. Samen met jou zorgen we voor minimale retours. Zo dragen we ons steentje bij aan een schonere wereld.
- Advies op maat: heb je vragen of wil je meer informatie? Vraag ons om hulp voordat je bestelt.
- Combineer de bestellingen: voorkom dat je producten één voor één bestelt of retourneert. Bestel en retourneer meerdere artikelen tegelijk.
Stappen van je retour
- Aanmelden: meld je retour aan door te mailen naar info@ergo2work.be. Na het aanmelden van je retour ontvang je binnen 24 uur bericht.
- Inpakken: zorg ervoor dat je product netjes ingepakt is. Het liefst in de originele verpakking en check of alles compleet is. Plaats het vervolgens in een stevige doos en vul de lege ruimte, zodat het product beschermd is.
- Label plakken: je ontvangt na je aanvraag een retourlabel per e-mail. In de e-mail staan ook duidelijke instructies voor het retourneren, inclusief het verzoek om het label duidelijk en zichtbaar op de verpakking te plaatsen.
- Ophalen of wegbrengen: breng je pakket naar het dichtstbijzijnde PostNL of GLS punt. Je hebt 14 dagen de tijd om je pakket terug te sturen na het ontvangen van het retourlabel.
- Je pakket gaat retour: je pakket is meestal 1-2 werkdagen onderweg binnen Nederland, België en Duitsland. Zodra we het pakket hebben ontvangen gaan we hier direct mee aan de slag.
- Product controle: zodra wij je product hebben ontvangen, controleren we het product. Wij letten bij de controle op functionaliteit en de conditie van het product. Wij doen dit binnen enkele dagen, daarna nemen we direct contact met jou op.
- Geld terug of een alternatief: nadat je je aankoop hebt teruggestuurd en het product niet naar wens was, bieden we je de keuze om voor een alternatief te kiezen dat beter bij jou past. Liever je geld terug? Wij storten het bedrag weer terug op jouw rekening.
- Retour is voltooid: je retour is succesvol verwerkt! Wij hopen dat alles naar wens is gegaan. Ben je tegen iets aangelopen, laat het ons dan weten. Zo kunnen wij onze service verbeteren.
Belangrijke punten bij het retourneren van je aankoop
- Retourafmetingen en gewicht: voor een gratis retour vanuit Nederland moet je pakket niet groter zijn dan 175 x 78 x 58 cm en minder dan 30 kg wegen.
- Kosten voor retourzending vanuit het buitenland: er zijn geen kosten verbonden aan retourzendingen, ook niet in het buitenland. Dit geldt alleen voor Nederland, Duitsland en België.
- Staat van het product: let op gebruikssporen; bij aanwezigheid kunnen we niet het gehele aankoopbedrag terugbetalen.
- Is een productverpakking onnodig beschadigd of hij is kwijt? Dan krijg je maximaal 75% van het aankoopbedrag terug.
- Compleetheid: zorg ervoor dat het product compleet is.
- Per bestelling kan je 1 keer gebruik maken van gratis retourneren.
- Als het product defect is door gebruik, worden er kosten voor het repareren in rekening gebracht.
- Retourtermijn: je hebt 14 dagen na ontvangst van je retourlabel om het product terug te sturen.
- Voor bedrijven: per type product kan er max 1 retour worden gemeld. Wil je grotere aantallen bestellen maar twijfel je? bestel dan eerst een om het te testen onder collega's/klanten.
Tips om je product in goede conditie te houden
- Gebruik je aankoop niet te intensief. Je mag 100 dagen gebruikmaken van ons proeftermijn (30 dagen voor zit-meubilair en bureaus) om te beoordelen. Het is echter niet bedoeld om intensief te gebruiken. Deze periode is bedoeld om het product voorzichtig te testen en te overwegen.
- Zorg voor je product. Om het product in goede staat te houden is het belangrijk om met extra aandacht het product te behandelen. Zo voorkom je krassen of andere beschadigingen. Dat maakt retourneren een stuk eenvoudiger.
- Bewaar je aankoop in de originele verpakking. De product verpakkingen zijn speciaal gemaakt om het product te beschermen en compleet te houden.
- Voorzorgsmaatregelen. Bij gebruik van gevoelige producten zoals muizen en toetsenborden is het belangrijk om je te houden aan de verschillende voorzorgsmaatregelen. Let op bij gebruik van het product dat je ringen afdoet en geen handcrème gebruikt. Zo voorkom je beschadigingen van het product.
Wanneer wordt een retour niet goedgekeurd? Bij een incompleet of beschadigd product vergoeden wij niet de alles. Krassen aan de onderkant van een muis zien wij als een beschadigd product. Hiervoor nemen wij telefonisch contact met jou op.